Mindent túléltek – Rockzenéről és sikeres útkeresésről a Pop-Sarokban

Megosztás

Hová menjünk diszkóba? – kérdeztük baráti körben szombatonként a ’70-es, ’80-as években, s döntöttünk az Erdős Péter (és Rinder György) disc jockey-k felkeresése mellett. A legjobb lemezlovasok ők voltak Miskolcon, s már lelkesedtünk is és vettük az irányt a Tokaj Vendéglátóház felé. Ha lett volna pénzünk, vacsorázhattunk is volna az első osztályú étteremben, mert Barna György igazgató egy olyan komplexumot működtetett, amelyben kiváló vendéglátást, szórakoztatóipari minőséget nyújtottak. De most a „Tokaj” diszkóról beszélünk, ahol a hangulatos fények között igazán kikapcsolódhattunk a ritmusos zenére. A lemezjátszók mellett a két lelkes és fiatal barát zsonglőrködött és játszotta többek között a Boney M., ABBA vagy Queen számokat. Erdős Péter ma is a legjobb emlékeiben őrzi ezt az időszakot, akit a vállalkozás-fejlesztés mellett arról kérdezek, milyen zenéket szeretett akkoriban, illetve hogyan lehetett több évtizeden át életben tartani Miskolc ikonikus vállalkozását, a Pop-Sarok üzletet.

– Ez volt a beat nemzedék hőskorszaka – mondja – mindennek volt jelentősége, amit megtudtunk az angolszász és amerikai zenéről. Nem volt könnyű hozzájutni az információkhoz, hiszen a popzene a „tűrt” kategóriába tartozott, de a fiatalok minden pletykára és kisebb hírekre vevők voltak, ezért amikor megnyitottuk Pop-Sarok elnevezésű boltunkat, a kazettákon és lemezeken túl újságokat, fotókat is tartottunk, mindent ami összefüggött a rock- és popzenével. Nagyon jó korszak volt.

Kíváncsi lennék, milyen zenéket kedvelt Péter, aki bármikor bármilyen stílusú beat zenét hallgathatott?

– Én elsősorban a dallamos rock zenét kedveltem, pontosan ismertem a metál, úgynevezett „zúzós” zenekarokat is, de inkább a Beatles stílusú és vokálisabb muzsika volt a kedvencem. Természetesen nem hiányzott a repertoáromból a keményebb Rolling Stones, Deep Purple, Led Zeppelin, Uriah Heep, ámde ilyeneket a diszkóban nemigen lehetett lejátszani, talán csak a szünetekben, ezért akkoriban elsősorban a diszkóba való táncos számokat gyűjtöttük. Azt játszottuk, amit a közönség igényelt és láttuk, hogy sikere van. A számokat pedig szinte naponta ontották az együttesek, játszották a nyugati, később a hazai rádiók, s ezek rendkívül színvonalasak voltak zeneileg is. Nem véletlen, hogy még ma is meg tudnak élni ezekből a dalokból a rádiók. A kiváló dallamok mellett sok jó mondanivalójú, jó szövegű dal született Magyarországon is. 

– Időközben azonban elszaladt az idő a lemezek és kazetták felett. Mit lehetett tenni, hogy továbbra is életben maradhasson a Pop-Sarok?

– Valóban, a rengeteg magnókazetta és hanglemez mellett megszületett a CD, majd a DVD, és jött az internet. Mi a Pop-Sarokban megpróbáltuk követni a fejlődést és kedveltek lettünk az ügyfélközönség körében. A zenék mellett a filmek is népszerűek lettek, amelyeket kölcsönözni kezdtünk. A videótéka hamar kinőtte magát és kedvelt lett, több ezer mozit tartottunk, vígjátékokat, drámákat, akciófilmeket, romantikus alkotásokat. Mindent, amire igény volt.

A lemezek, a kazetták, a CD-k, a DVD-k után az ajándéktárgyak lettek a főszereplők a Pop-Sarokban

A  „Villanyrendőr” szomszédságában lévő boltban Erdős Péter alapító tulajdonos mellett ma már fiuk Erdős Attila folytatja a vállalkozás menedzselését, a piac átalakulásnak követését. Attila a webfejlesztés tudoraként beszél a honlapfejlesztés rejtelmeiről, hiszen a kor követelményeinek kell megfelelnie egy vállalkozásnak, ha életben akar maradni. Az ajándékbolt kialakításával is egyedi termékeket akart előállítani, amelyekkel örömet lehet okozni egy-egy megrendelőnek. Analóg felvételek, VHS kazetták és kamera kazetták digitalizálása, családi felvételek megmentése is színesíti a profilt, emellett csomagszállítási bizniszben is részt vesz a családi vállalkozás.

– Milyen tanácsot tudna adni azoknak, akik hasonlóan hosszú, több évtizeden át tartó családi vállalkozást szeretnének elindítani és fenntartani?

– Mindenből a legjobb minőséget akartuk nyújtani – mondja Attila –, ezért azt kezdtem el tanulmányozni, hogy milyen gépeket és technológiákat alkalmazzunk. Nem volt könnyű időszak, de úgy gondoltam, hogy a kitörést az jelenti, ha mindenből a legjobbat vesszük meg. Profi gépeket és prémium minőségű alapanyagokat. Az is fontos volt, hogy versenyben legyünk a többi hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozóval. Biztosak voltunk abban, hogyha a vevők a legjobbat kapják, akkor legközelebb is minket fognak választani.

Minden vevővel külön foglalkozunk ma is, külön figyelmet fordítunk mindenkire. Beléptük az „I love póló” franchise hálózatába. Ez mindenképp előrelépést jelentett. Magát a franchise követelményeket kellett megismernünk és annak megfelelnünk. Az a célunk, hogy ügyfeleink nézőpontjából közelítsük meg a saját szolgáltatásainkat.

Nincsenek kőbe vésett titkok a siker elérésében, csak azt a tanácsot tudjuk adni a start up vállalkozásoknak, hogy figyeljék a piac változásait, de számolni kell a kisebb-nagyobb kudarcokkal is. Fontos, hogy kritikusak legyünk önmagukkal is, hiszen észre kell venni, hogy mikor kell változtatni és a már bevált, megszokott saját tevékenységünket fejleszteni. Az állandó változtatás lehet a garancia a sikerre és nagyon fontos a vevők elégedettsége, hogy jól találtad meg az új utakat. Ez pedig nem tartozik a könnyű feladatok közé, de jó érzés ha a saját utad megtaláltad. Ez pedig ott mutatkozik meg az elért eredményekben is.

M. Vadas Zsuzsa

Kapcsolódó cikkek